دریاره اورمیه

۱ بازديد

ارومیه یکی از شهرهای بسیار بزرگ و مهم استان آذربایجان غربی است. صبر کنید! باید درباره ی معرفی شهر ارومیه قبل از این که به این اشاره کنیم که در کجای ایران قرار گرفته، با لطافت و احترام تمام بگوییم که این شهر یکی از زیباترین و شاخص ترین اَبَرشهرهای کشورمان است که چه از لحاظ دارا بودن جاذبه های زیبا، اهمیتی بسیار زیاد در همه ی زمینه ها می باشد! نام ارومیه بدون شک با دریاچه ی معروفش گره خورده است و این پیوند حداقل در ذهن من و شما بسیار قوی است. اما بیایید یک بار برای همیشه در تمامی زمینه ها، این شهر زیبا را در الی گشت برای شما معرفی کنیم پس، با ما همراه باشید.

ارومیه را با القاب زیادی می شناسند. از بین آن ها حتی برخی جالب تر و به یاد ماندنی تر هم هستند.

شهر ادیان، پاریس ایران، دارالنشاط و شهر آب که معنای لغوی این شهر در زبان آشوری است، برخی از آن ها هستند.

واژه ی ارومیه از ۲ بخش تشکیل شده است. اور یک واژه در زبان آشوری است که به معنای شهر است و میه هم به معنای آب است. به این صورت باید بگوییم که ارومیه در زبان آشوری یک واژه ی مرکب است که به معنای شهر آب می باشد. این شهر نام های دیگری هم دارد که از میان آن ها اورمی در بین آذریابجانی ها هنوز هم به این شهر اطلاق می گردد.

البته سریال نام ها و القاب مشهور ارومیه هنوز هم ادامه دارد و ما هم می خواهیم همچنان به آن ها اشاره کنیم تا شما با آن ها آشنا شوید! دیگر نام این شهر که می خواهیم به شما معرفی کنیم، چیچست است. این نام به معنای سپیدی درخشان در زبان زرتشتی است و احتمالا نام سابق دریاچه ی ارومیه بوده است.
البته نام ارومیه در دوره ی رضا پهلوی به نام رضائیه تغییر پیدا کرد و تنها دلیلش هم علاقه ی پهلوی اول به این شهر بوده است. در حال حاضر و بعد از انقلاب اسلامی، نام این شهر به شکل سابق خود یعنی ارومیه بازگشته است.
ارومیه از اول تاریخ تا به الان، یکی از سرسبزترین و آبادترین شهرهای ایران و استان آذربایجان بوده و هست و البته خواهد ماند.
برای سفر به ارومیه بدون شک شما نیاز خواهید داشت تا در کنار اطلاعات مورد نیاز برای شناخت شهر، ایده هایی هم در زمینه ی میزان هزینه ها، آب و هوا، هتل ها، رستوران ها و کلی نکات دیگر درباره ی این شهر بدانید. به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما مطلب راهنمای سفر به ارومیه را نیز مطالعه بفرمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.